Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

A rugalmas diéta!

március 3, 2015 Somodi Gergő Cikkek, Életmód Címke: , , Nincs hozzászólás

A diétád a saját igényeidhez igazíthatod

A köztudatban a fogyásról, a diétázásról és a mozgásról alapvetően az az elképzelés él, hogy kalóriát kell megvonni, vagyis kevesebbet kell enni, ezzel egy időben pedig többet kell mozogni.

Pedig egy kis reflexió révén hamar rájöhetünk, hogy ezzel az elképzeléssel alapvető gondok vannak. Gondoljunk csak bele: elvárható-e például az autónktól, hogy fele annyi benzinnel és olajjal másfélszer akkora távolságra vigyen el bennünket, ugyanannyi idő alatt? Tudom, az ember nem gép, de azért mégis. Félreértés ne essék, aki kevesebbet eszik, és többet mozog biztosan fogyni fog.
Az viszont már kevésbé egyértelmű, hogy a testösszetételén is kedvező módon változtathat valaki ezzel a módszerrel.

Tehát egy működőképes elképzelésről van szó, de személy szerint azt látom, elég nagy a kiégési arány. Ha valaki alapvetően kevés energiát visz be, viszont az aktivitását hirtelen megnöveli a kalóriamegvonással egy időben, az rosszul fogja érezni magát nap közben a drasztikus energiamegvonás miatt; és rosszul fogja magát érezni a választott mozgás során is, hiszen ahhoz is épphogy csak elég energiát visz be, hogy ágyban maradjon. Persze mondhatják, hogy keménynek kell lenni és ki kell tartani, mert az élet is kemény satöbbi. Sokat nem fog segíteni, mert ettől csak még rosszabbul érzi magát az ember. Ráadásul, ha adott esetben sikerül is egyszer végigvinnie az embernek a fogyókúrát, mivel az feltehetően nem járt alapvető életmódbeli váltással, elvégre mégiscsak egy „kúráról” van szó, a ledolgozott kilók gyorsan visszajöhetnek.

Érdemesebb egy olyan étkezési stratégiát választani, amely hosszú távú megoldást kínál. Alapvetően két lehetőséget szeretnék itt említeni. Az egyik az, ha nem szeretne semmilyen mozgásformát az élete részévé tenni valaki. Ebben az esetben arra érdemes figyelni, hogy megfelelő kalóriaigény és tápanyag szükséglet számítás után a fogyás érdekében kevesebb, de megfelelő kalóriát vigyen be az ember, mindaddig amíg a kívánt súlyt el nem érte. Onnantól pedig figyeljen, hogy ne vigyen be a szükségesnél több kalóriát.

Egy ilyen étkezési modell kiváló részei lehetnek például a 7 és 17 termékei, melyek ásványi anyag tartalmukkal és összetételükkel is segítik az ily módon fogyni kívánókat. Ez nem jelenti azt, hogy valakinek élete végéig mérnie kell, hogy mennyit eszik a megfelelő kalóriamennyiség betartásához. Két három hónapot viszont nem lehet megúszni, és a mai okostelefonok világában ez már nem igényel napi 5-10 percnél több időt.

Azoknak, akik valamilyen mozgással párosítják fogyási terveiket, érdemes két napot elválasztaniuk, nevezetesen az edzésnapokat a nem edzésnapoktól. Hívjuk most így, legyen bár a választott mozgás futás, squash, foci a barátokkal, tollaslabda, bármi. Edzésnapokon nem érdemes a kalóriákat csökkenteni, érdemes viszont a szénhidrátokat az edzés előttre valamint az edzés utáni időszakra időzíteni. Nem edzésnapokon pedig a szénhidrátokból visszavenni 50-100g-ot (200-400kcal).

A megfelelő kalória és tápanyagszükséglet kiszámolása itt is elengedhetetlen, csakúgy, mint az étkezési napló vezetése egy ideig. Egészen biztos, hogy két hónap után már megfelelő intuíciója alakul ki mindenkinek arról, miből mennyit ehet egy nap. A 7 és 17 kiegészítőinek egy ilyen életmódváltásban is fontos szerepük lehet. Ez a módszer alapvetően a CrossFittet űzők között van terjedőben Amerikában, sok blogon lehet még azt élettani hátteréről is olvasni. De bárki számára hasznos lehet.

Pro tipp: bármelyik lehetőséget is választja valaki, 10%-át a szükséges kalóriáknak olyan ételekből vigye be, melyeket igazán szeret, palacsinta, gofri csoki stb. 10%, nem több.

A lényeg, hogy a megfelelő energiabevitel biztosítja, hogy a választott mozgás során jól érezze magát az ember, sikerélménye legyen, tudjon teljesíteni. Ez lehet ugyanis az igazi életmódváltás alapja.

Napi mozgás otthonra: 100 kitörés időre. Jó munkát!

Forrás

www.eattoperform.com

Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close