Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Édes bűn, ami mégis egészséges? Igen, ez a csoki!

április 25, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta Címke: , , Nincs hozzászólás

Bár tény és való, hogy a csokoládé fogyasztása felelős a hason és a csípőn megjelenő zsírpárnákért, mégis, ha jó minőségű csokit ésszel és mértékkel nassolunk, egészségesebbé és karcsúbbá válhatunk.

Ha szomorúak vagyunk, első utunk a csokihoz visz, ami segít átvészelni a gondterhes pillanatokat, hiszen a boldogsághormonként ismert endorfin és az antidepresszáns hatású szerotonin termelése révén levertség és depresszió ellen is hatásos lehet, és csökkentheti a stresszhormonok szintjét is. Ha boldogok vagyunk, gyakran meglepjük magunkat valami finomsággal, ami ismét többnyire csokoládé. Ha pedig valaki a szeretetét akarja kifejezni, mivel teszi? Igen, egy doboz jó minőségű csoki az egyik legjobb ajándék. Kijelenthetjük, hogy a csokoládé mindenre jó! Kivéve akkor, ha túl sokat eszünk a pralinékból, bonbonokból és táblás változatokból, mert akkor bizony komoly nyomokat hagy a hasunkon és a csípőnkön, kisebb-nagyobb zsírpárnák formájában. Ez nem csoda, hiszen egy 100 grammos tejcsokoládé táblának 35%-os a zsír- és 50%-os a cukortartalma, úgyhogy csak módjával hódolhatunk eme szenvedélyünknek. Van azonban valami, aminek olyan az illata, mint a csokinak, olyan az íze is, mint a csokinak, tehát majdnem csoki! Ez pedig nem más, mint a 7és17 csokoládés szelet, amiből egy darabbal helyettesíthetünk egy főétkezést, így még arról az isteni érzésről sem kell lemondanunk, hogy a kedvenc nyalánkságunkból is ettünk!

Nem mindegy, mit választunk!

A csokoládé titka a kakaó, minél magasabb ezen összetevő mennyisége az adott termékben, annál jobb hatással van egészségünkre. Ez azt jelenti, hogy minimum 70-75%-os kakaótartalmú étcsoki fogyasztása a legideálisabb. Igaz, vannak már 80-90%-os étcsokik is, de a hozzáértők szerint azok élvezeti értéke már nagyon alacsony, hiszen nincs bennük elegendő kakaóvaj és egyéb – normális esetben – hozzáadott összetevők. A csokoládéban található antioxidáns hatású flavonoidok javíthatják a vénák tágulékonyságát, így alacsonyabbá válhat a vérnyomás. Ráadásul – meglepő módon – még a diabétesz elkerülésében is segíthetnek ezek a vegyületek, mivel a hatásukra képződő nitrogén-monoxid erre is pozitív hatással lehet.

Egyed, ha agyalsz!

Mivel gyorsan felszívódó szénhidrátokat és serkentő teobromint, valamint koffeint tartalmaz, a csoki néhány óra erejéig segíti az agyműködést. Ha valamire nagyon kell koncentrálnunk, kapjunk be pár kocka minőségi csokoládést és könnyebben megy a gondolkodás!

Diétához csokit?

Tény és való, hogy elsőre nem a súlycsökkentés jut eszünkbe, ha a csokira gondolunk. De az is igaz, hogy a benne található összetevők erősíthetik agyunkban a jóllakottság érzését és csökkenthetik a zsírok, kalóriadús ételek iránti vágyat. Ráadásul, mivel ezzel a tudósok is tisztában vannak, már a speciális fogyókúrás termékek körében is megtalálhatóak az ezzel ízesített finomságok. Így, ha nem tudunk lemondani a reggeli kakaónkról, elég átváltani például a 7és17 csokoládés italporra, amely zsírszegény tejjel összekeverve minden olyan tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, amelyre a diétánk során szükségünk lehet.

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close