Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Egy edzés, ami lendületbe hoz

május 4, 2015 Somodi Gergő Diéta, Életmód, Fitness, sport Címke: Nincs hozzászólás

Kettlebell edzés

Egy korábbi posztban arról írtam, miért is fontos az erő és a súlyzós edzés. Még korábban azt is említettem, hogy a túlsúllyal küzdőknek nem elsősorban a súlytól való szabadulást érdemes célként kitűzniük, hanem a zsírtól való megszabadulást. Ez a két dolog összefügg.

Említettem már, hogy nem elegendő pusztán kalóriamegvonást alkalmazni, mert ha az nincs megfelelő fehérje fogyasztás kalória deficit során, mindenképpen izomtömeg vesztéssel is jár a testsúlycsökkenés. Képzeljünk el két azonos alkatú hölgyet, mind a ketten körülbelül 170 cm magasak és 60 kilósak. Az egyiküknek 41% a testzsírszázaléka, míg a másikuknak 20%, egyazon módszerrel végzett mérések alapján. Igen ez lehetséges, nem csak elméletileg. Képzeljük még azt is el, hogy mind a ketten 70 kilóról fogytak le. Melyikük lesz egészségesebb 10 kiló fogyás után?

1384025_677613672257451_2070817824_n

Azt hiszem ennyiből is látható, hogy a fogyás mint cél, önmagában nem elég. Kalóriamegvonás mellett az izmoknak megfelelő tápanyagokra és olyan ingerekre van szüksége, mely segíti megtartásukat, illetve minimalizálja a veszteséget. Egyébként még az sem túlzás, hogy a fogyás érdekében valaki első lépésként az izomtömegét növelje kis mértékben, ezzel emelve a napi kalóriaszükségletét, hiszen az izmok fentartása energiát, kalóriát igényel.

Szerencsére van egy nem konvencionális, de egyre elterjedtebb eszköz, amely segíthet ezen célok, vagyis az erő növelésének és az izmok megtartásának, fejlesztésének elérésében. Ez az eszköz pedig nem más mint a kettlebell, egy ágyúgolyó fogantyúval, amit kb . háromszáz éve még mérlegek ellensúlyaként használtak. Csoportos edzések sok helyen elérhetőek, ha valaki kedvet érez, hogy kipróbálja. Ottonra is beszerezhető, és nagyon sok könyv jelent már meg a használatukról is. Ha az otthoni edzés mellett döntünk, akkor is érdemes, ha más nem, pár órát venni képzett edzőtől, és megtanulni a kettlebell swinget vagy lendítést. (Várok szeretettel mindenkit a Reebok CrossFit Dunában). Az egyik leghatékonyabb gyakorlat az imént említett célok eléréséhez, viszonylag gyorsan tanulható. Ezután már csak napi egyszer kell 4 percet edzeni, Tabata formátumban kettlebell lendítést végezni és meg is tettünk mindent az egészségünk megőrzéséért.

Addig is, amíg ez megvalósul íme a következő napi feladat. 10 perc alatt hatszor ismételd meg a következő gyakorlatokat: Bolgár guggolás (a bolgár guggolás tulajdonképpen egy olyan kitörés variáció, melynél csupán egy lábbal állunk a talajon, mivel a másik lábunkat egy padra helyezzük) súly nélkül  5-ször oldalanként. Majd hasalj le és állj újra fel tizenötször.

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close