Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Elegáns étrend

május 20, 2015 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód, Fitness, sport Címke: , , , , Nincs hozzászólás

Egyszerű de nagyszerű

A CrossFitben részben az egyszerűséget szeretem. Egyszerű világos edzéselvek, matematikai értelemben elegáns edzések. A matematikában az a bizonyítás számít elegánsnak, amely ugyanazt a tételt kevesebb lépésben bizonyítja. Az edzések közül az az elegánsabb, amely ugyanazt az edzéshatást kevesebb eszközzel és ráfordítással éri el.

Az elegancia a CrossFit teljes elvrendszerére érvényes, nem kivétel ez alól a táplálkozás sem. Az étkezéssel kapcsolatos fő CrossFit elv egész egyszerűen összefoglalható, 17 szóban: “Egyél húst és zöldséget, diókat és magvakat, némi gyümölcsöt, kevés keményítő tartalmú ételt, és egyáltalán semmi cukrot!”

Erről ennyit. Lehet még sokmindent mondani a táplálkozásról, de a végén mindig ugyanide lyukadunk ki. Az már más kérdés, hogy bármilyen egyszerűen fogalmazzuk meg, nehéz ezt a legtöbbször betartani. Előre tervezés nélkül az ember csak választ valamit az elérhető ételek közül; nem törődve azzal, hogy sem nem zöldség sem nem hús, de inkább valami cukros keményítőtartalmú étel az, amit éppen fogyaszt. Kakaós csiga például. Nagy úr a szükség, ahogy mondani szokták.

Ugyanakkor az előre tervezéshez ennyi pont elég kell legyen. Húsokat előre meg lehet sütni, el lehet készíteni pörköltnek és így tovább. Változatos zöldségköreteket sem túl időigényes készíteni. Ezzel kapcsolatban azt hiszem, ott vétenek legtöbben hibát, hogy párolt zöldségekre, esetleg salátákra korlátozzák magukat. Pedig akár a brokkolit, a karfiolt, cukkinit, spárgát, padlizsánt, kelbimbót is el lehet készíteni ezerféle módon ízletesen. Főzeléknek, tejfölös sajtban sütve és így tovább. Az internet korában már igazán nem okozhat gondot néhány recept begyűjtése. Hogy drága a köret, ha zöldség? Lehet, de a szívgyógyszer meg az inzulin még drágább.

Ezen felül a cukor minimalizálása és elhagyása a legnehezebb feladat. Hosszú távon viszont nagyon megéri. Legtöbbeknek a fokozatosság fog bevállni, először csak a kávéból elhagyva a cukrot, még az édesítőt is, majd fokozatosan egyre több dologból, végül egy napra leszorítani az édességfogyasztást. Elsősorban a hétvége családi eseményeire. Ennél egyszerűbb nem lesz: “Egyél húst és zöldséget, diókat és magvakat, némi gyümölcsöt, kevés keményítő tartalmú ételt, és egyáltalán semmi cukrot.”

A mai egy hosszabb, meditatív edzés lesz. Székre-, kanapéra ülés és felállás feszes derékkal, egy ismétlés, majd két ismétlés, majd három ismétlés, egészen húsz ismétlésig. A szettek között annyi lélegzetvételnyi szünetet tarthatsz, amennyit székreültél. Egy ismétlés után egy lélegzet, kettő után kettő, három után három és így tovább húszig. Húsztól visszafelé egyig ugyanígy. Míg a gyakorlatot végzed lélegezz természetesen. Lélegző létrának hívják a módszert. A pihenőidő a szettek között megegyezik az elvégzett ismétlészámnak megfelelő lélegzetvétel idejével. 12 ismétlés után 12 lélegzet pihenő stb. Jó munkát!

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close