Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Mit főzzek ma!? Ami van itthon!

április 16, 2015 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód, Fitness, Receptek Címke: , , Nincs hozzászólás

Egyszerű, egészséges és finom

Amibe nem gondoltam bele mielőtt elkezdtem blogolni az az, hogy valójában nem vagyok egy mesterszakács és legtöbbször nem tudok (vagy nem akarok) olyan ételkölteményeket összedobni, amik mondjuk reprezentatívak is. Ez okozott nekem némi fejtörést, de később rájöttem, hogy az emberek többsége ugyanígy van ezzel. Főként hétköznapokon nincs időnk megtervezni, bevásárolni hozzá és még meg is csinálni a minden bizonnyal finom, de talán nem éppen egyszerű ételeket.

Én az esetek többségében csak épp azt főzöm/sütöm meg, ami a hűtő ajtajának feltépésekor a kezem ügyébe esik, így ha bárki megkérdezi, hogy mit főzök vacsorára, legtöbbször az „ami van itthon” kifejezés állja meg a helyét.

Ennek persze megvan a fény- és árnyoldala is, hiszen ilyenkor kiélhetjük kreativitásunkat, és olyan alapanyagokat házasíthatunk össze sikeresen, amikre alapesetben nem is gondolnánk. Ezzel szemben, ha az éléskamránk olyan hozzávalókat is tartalmaz, amelyek nem sorolhatók az egészséges vagy akár a diétás kategóriába, könnyen letérhetünk a helyes útról.

A legjobb megoldás, ha bevásárláskor olyan tartós élelmiszereket vásárolunk, amik egészségesek, könnyen elkészíthetők és némelyikük akár egy kicsit meg is bolondíthatja az ételt.

Az én egyik kedvenc ilyen alapanyagom a kókuszkrém. Amellett hogy finom, rengeteg módon felhasználható pl. levesek/raguk krémesítéshez, vízzel hígítva laktózmentes kókusztejet készíthetünk belőle, vagy akár egy gyümölcsös smoothie-t is feldobhatunk vele.  Arra viszont figyelni kell, hogy ne használjunk belőle túl sokat, mivel kicsit magas az energiatartalma: 370 kcal/100g.

A minap nagyon gyorsan kellett valamit összedobnom és a kókuszkrém segítségével valami unalmas helyett sikerült egy igazán finom ebédet alkotni, íme a recept:

Csirkés-gombás ragu kókuszkrémmel

Hozzávalók:

Csirkemell filé (mennyiség szükség szerint)

Gomba (mennyiség ízlés/szükség szerint)

1 nagy fej vöröshagyma

Só, bors, őrölt csemege pirospaprika, friss petrezselyem

Egy kevés kókuszzsír a hagyma párolásához

Elkészítés:

A húst csíkokra vágom, a gombát felszeletelem és a vöröshagymát apró kockákra vágom. Egy lábosban üvegesre pároljuk a hagymát, majd levesszük a tűzről amikor hozzáadjuk a pirospaprikát, nehogy odakapja.  Rádobjuk a húst, sózzuk, borsozzuk és megvárjuk amíg a hús kifehéredik, ezután adunk hozzá egy kis vizet a főzéshez. Amikor a hús már körülbelül félig átfőtt, hozzáadjuk a gombát és együtt készre főzzük. Ha már a gomba és a hús is átfőtt, hozzáadjuk a kókuszkrémet (én kb. 1 kg húshoz 200 ml-t használtam fel). Ha a gomba túl sok levet eresztett, szedjünk le belőle, hogy a kókuszkrém ne híguljon fel nagyon.

Köretnek főtt barnarizst vagy gluténmentes tésztát javaslok. Tálaláskor szórhatunk friss, aprított petrezselymet a tetejére.

Jó étvágyat!

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close