Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Tökéletes hasizom

február 23, 2015 Somodi Gergő Cikkek, Életmód Címke: , Nincs hozzászólás

Még több mozgás, avagy miért nem fogysz a hasizomgyakorlatoktól!?

Ott hagytam abba, hogy séta. 10 perc. Reggel, éhgyomorra. De miért is? A válasz az anyagcsere folyamatának sajátosságában van. Nem szeretnék nagyon részletekbe menni, nem is lennék igazán hiteles. Annyit viszont bárki kideríthet, hogy pihenés közben milyen tápanyagokat használ fel a szervezet elsősorban. A könyvek azt mondják, hogy zsír és fehérje elégetése történik ilyenkor.

Ehhez még hozzájárul az is, hogy az alvás egy amolyan természetes éhezési időszak. Ha csak fel nem kel valaki jégkrémet enni hajnalban (nem jó ötlet). Éhezés során alapvetően lecsökken a szervezetben az inzulin szintje, ez pedig elősegíti a raktározott zsír mobilizálását.

Innentől azt hiszem egyszerű: ilyen állapotban érdemes növelni az energiafelhasználást. Persze nem mindegy, hogy milyen típusú mozgást végez az ember. Súlyt emelni egészen biztosan nem jó ötlet és félmarathonnal sem érdemes kezdeni a napot. De egy séta egészen biztosan jót tesz.

Nincs is jobb alkalom a relaxálásra egy korai sétánál, például reggeli hír és e-mail olvasás helyett, ami eleve csak felviszi az ember vérnyomását. Egy rövid gyaloglás során végig lehet gondolni a napot, vagy egyszerűen csak kiüríteni a fejünket. Ezért talán még egy picivel korábban is érdemes felkelni.

Még egy pro tipp: gyakorold a székre ülést! Keress egy széket, lehetőleg alacsony legyen (az én kedvencem a lányaim gyerekszékei), akár a kanapé is megteszi. Ülj le anélkül, hogy hátradőlnél vagy kézzel megtámaszkodnál, a karok legyenek mellső tartásban, vagy egyszerűen keresztbe téve. Ismételd meg százszor.

Hogy ez miért jó, arra megint az energiafelhasználás ad választ. Mikor leülünk és felállunk, testünk egyik legnagyobb izmai mozognak, a combizmok. A nagyobb izmok mozgatása pedig több energiát igényel. Több sejt vesz fel energiát. Ezért nem jó fogyókúrás gyakorlat az izolált hasizomgyakorlat, mint például a felülés. Tessék összehasonlítani a hasizmok méretét a combizoméval (ha ugyanakkorának találod, baj van).

Tehát, séta után száz székre ülés. Ha szeretnéd egy kicsit izgalmasabbá tenni, próbáld ki milyen gyorsan tudod megcsinálni. Jó munkát!

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close