Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Új Év, Új Élet!

január 3, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód Címke: , , Nincs hozzászólás

Új év, új élet?! 6+1 tanács, hogy sikerüljön!

Ti mit fogadtatok meg erre az évre? Megszerzitek a nyelvvizsgát, türelmesebbek lesztek az emberekkel, vagy épp eléritek a régen vágyott álomsúlyt? Ez utóbbiban segítünk egy kicsit!

 

Ki ne ismerné a „jövőre majd lefogyok”, „hétfőn elkezdem a fogyókúrát”, „holnaptól nem eszem annyit!” kliséket, amelyekkel önmagunkat próbáljuk megnyugtatni akkor, ha kileng alattunk a mérleg. Itt az ideje, hogy leszámoljunk ezekkel és tényleg új életet kezdjünk. Sokan úgy gondolják, hogy egyik napról a másikra kell teljesen megváltoztatniuk az egész életmódjukat és ez ijesztő. Csak pár dolgot kell betartani és menni fog!

 

  1. Határozd el magad!

Tűzz ki egy napot! Mindegy, hogy az a holnapi nap, vagy éppen a jövő hét kedd, de ha eldöntötted, akkor ahhoz mindenképpen tartsd magad! Ne sumákolj, mert akkor – és ezt te is tudod – sosem indulsz el a fogyás útján. Nem mondjuk, hogy könnyű, mert nem az, de ha elindulsz az úton, el fogod érni a célodat.

  1. Ne a barátnőd után menj!

Lehet, hogy a legjobb barátnődnek beválik a legújabb vagy épp legextrémebb csodadiéta, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a te esetedben is így van. Különböző az anyagcserétek, az ízlésetek, de még a bioritmusotok is. Van, akinek az jön be, ha keményen megszenved a leadott kilókért, másnak inkább a kevésbé radikális módszerek válnak be. Nézz körül a diéták között, hogy megtaláld azt, amit kellemesnek tartasz és végig is tudsz csinálni.

  1. Ne koplalj!

A diéta nem arról szól, hogy nem eszel semmit! Annak semmi értelme, csak korogni fog a gyomrod, leesik a vércukorszinted és ettől vagy ájulós, vagy hisztis leszel, de hogy nyűgös, az biztos! Ez tapasztalat!  A kiegyensúlyozott fogyókúra nem a testünk kiéheztetését jelenti, hanem azt, hogy kevesebb kalóriát juttassunk be, mint korábban, annyit vagy egy kicsivel kevesebbet, mint amennyit fel is használunk. Ráadásul a koplalás azért is butaság, mert ha befejeztük – lévén leadtuk a felesleges centiket -, hipersebességgel fognak visszatérni a kilók, és kezdődhet az elejétől az egész fogyókúra. Ez az úgynevezett jojó-hatás.

  1. Szeresd önmagad!

Sokan úgy tartják, hogy a diétába nem fér bele egy kis kilengés. Soha, semmilyen. Aztán jönnek a bulik, születésnapok, ünnepek és egy idő után az ember úgy gondolja, hogy minden jóból kimarad. Pedig ennek nem kell így lennie. Ha elindul a fogyás, néha jutalmazd meg magad. Egy szelet könnyű süti, egy csokis szelet vagy egy pohár bor nem ördögtől való dolog, ha amúgy rendesen betartod a diétádat, simán belefér. Sőt, jobbat is mondunk! Rengetegen tapasztalták már és szakemberek is megerősítették, hogy ha 5-6 nap után, mikor jóval kevesebb kalóriát viszel be, tartasz egy „zaba” napot (persze ésszel), akkor az anyagcseréd új lendületet vesz és felgyorsulhat a fogyás! Ne szenvedj a fogyókúra alatt, inkább élvezd!

  1. Ne add fel!

Fogyókúrázni nem leányálom, még a legkíméletesebb módszerekkel sem. Sok mindenről le kell mondanod, át kell alakítanod az életmódodat, száműznöd kell esetleges rossz szokásaidat. Ráadásul néha még a fogyás üteme is lelassul és van, hogy egy-két héten át nem csökken a súlyod. Sőt, olyan is előfordulhat, hogy az egyik hét végén nehezebb vagy, mint az előzőn.  Ilyenkor a lelkesedés bizony megcsappan és erre minden okod meg is van, de ne add fel! Ha már nagyon úgy érzed, hogy nincs értelme folytatni, jusson eszedbe a negyedik tanácsunk és kényeztesd egy picit magad. Esetleg próbáld fel egy olyan ruhád, ami pár hónappal ezelőtt még szűk volt rád, hidd el, ha a mérleg el is keserít, a centik nem hazudnak! 😉

  1. Mi a helyzet a sporttal?

A testmozgás fontos és szükséges dolog, nemcsak a fogyókúrázók számára, hanem mindenkinek. De ha éveken át mindössze az irodába való eljutásban és a hazaútban merült ki a sporttevékenység, nem könnyű elkezdeni. Főleg nem túlsúllyal. Ha egy időben csökkentjük a kalóriabevitelt és kezdünk sportolni, az ki is merítheti a szervezetünket, így érdemes várni pár hetet az edzések beiktatásával. Addigra a testünk megszokja a kevesebb tápanyagot, a fogyás is beindul, így még könnyebb lesz a testmozgást elkezdeni. Egy dologra azonban vigyázzunk, ne essünk át a ló túlsó felére, ha túl sokat edzünk és ehhez túl keveset eszünk, meg is betegedhetünk!

 

+1 Nézesd meg a pajzsmirigyed!

Tudjuk, hogy utálsz orvoshoz járni és a labor előtt sem szeretsz ácsorogni, de ha azt tapasztalod, hogy eddig egyik módszerrel sem tudtál lefogyni (és itt nem arra a fránya utolsó 2-3 kilóra gondolunk), akkor érdemes kérni egy beutalót vérvételre. Szerencsére ma már a háziorvos is kérhet TSH  vizsgálatot, így jóval gyorsabban szakértői segítséget kaphatunk, ha kiderül, hogy pajzsmirigyünk túl- vagy épp alulműködik. Ez utóbbi állapot ugyanis lelassítja az anyagcserét, így nagyon nehezen vagy épp sehogy nem képes fogyni az ember. A TSH egy fehérje, melyet az agyalapi mirigy állít elő és amely szükséges a pajzsmirigy megfelelő működéséhez. Ha a TSH értéke magas, akkor a pajzsmirigy működése általában lecsökkent, ha viszont alacsony, akkor túlműködésre gyanakodhatunk. A diagnózist azonban ennek alapján nem lehet felállítani, de ha a normál értéktől eltér az eredményünk, kérjünk időpontot az endokrinológushoz. Megfelelő terápiával a fogyás is beindulhat!

Boldog új évet és sikeres fogyókúrát kíván a 7 és 17!

 

Fogyni akarok!

 

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close