Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Úton az új életed felé

február 20, 2015 Somodi Gergő Cikkek, Életmód Címke: , , Nincs hozzászólás

Első nap – a kalóriák

A fogyás elhatározás kérdése. Legalábbis sokan ezt mondják. És egyébként tényleg, már ha az elhízás hátterében nem genetikai vagy hormonális okok állnak. A baj az, hogy egyszerre több dolgot kell elhatározni úgy általában. Közben pedig a kilók nem fogynak olyan gyorsan, ahogy az ember szeretné. Ha egyáltalán fogynak. Ráadásul a csapból is különféle diéták folynak, lé böjt meg egyebek, hogy jól összezavarják az ember fiait és lányait.
Pedig a képlet alapjában véve egyszerű. Az emberi szervezet energiát használ fel. Ezt az energiát étkezéssel pótolja. Ha több energiát visz be, mint amennyit felhasznál, gyarapodni fog. Ha kevesebbet, fogyni. Ergo nem kell annyit enni. De honnan tudja az ember, hogy éppen zabál? Vagy másképp, hogy mennyi energiára van valójában szüksége?
Ezt több dolog is befolyásolja. Egyrészt van egy alap energiaszükséglet. Ezt akkor is felhasználja a szervezet, ha adott esetben ki sem kelünk az ágyból, csak fekszünk egész nap. Aztán ehhez jön mindenféle az aktivitásokból, mozgásból adódó plusz igény.

Ezen a ponton következzen akkor tényleg egy képlet, illetve mindjárt kettő:
Testsúlykilogramm x 24 = férfiak alap energiaszükséglete.
Testsúlykilogramm x 0,9 x 24 = nők alap energiaszükséglete.

Mindenki kiszámolhatja hozzávetőlegesen, hogy ez mennyi kcal lesz (70kilós férfi, 1680kcal, 70 kilós nő 1512Kcal). Van már sok on-line kalkulátor is, ez egy megfelelő közelítésnek mondtató. Ennyi energiára van szükség tehát az egész napi ágyban fekvéshez. Egy hetven kilós embernek ez nyolc csomag ropijába kerül.
Ha csak 7 csomaggal eszik, akkor fogyni fog. Persze nem ajánlom senkinek, hogy kipróbálja. Bármennyire is vonzónak tűnik az ágyban fekvős ropi evős diéta, biztosan katasztrófához vezet.

A fogyással kapcsolatban azonban érdemes még észben tartani a következőt is: nem szabad csak a testtömeg vesztésre figyelni.

Például, az ágyban fekvős ropis diéta során a fogyás egészen biztosan nem csak zsírból adódik. A ropiban nincs elég fehérje az izmok fenntartásához. Arról nem is beszélve, hogy a fekvés során nem is igazán kap elég ingert a szervezet, hogy fenntartsa az izomtömegét. Szépen el is kezdi azt felemészteni, mert az könnyebb, mint a zsírraktárakat mobilizálni. Mozogni kell, hogy az izmok megmaradjanak és energiát használjanak.

Ha pedig felkeltünk az ágyból, megszorozhatjuk az alap szükségletet 1,2-vel. Ha kicsit még mozgunk is, akkor mindjárt 1,3-mal (plusz két csomag ropi). Ha aztán elveszünk belőle 200-300kcal-t (egy csomag ropi) akkor hosszútávon és lassan, de biztos a fogyás.

Érdemes azonban óvatosnak lenni az aktív mozgás és a kalóriamegvonás párosításával. Ha túlzásba visszük mindkettőt egyszerre, garantált, hogy a mozgást is abbahagyjuk és zabálni is elkezdünk. Egy érdekes étkezési stratégiáról ezzel kapcsolatban írok még majd.

A mozgás tehát szükséges. Íme, egy pro tipp a végére: reggel, éhgyomorra, kávé után, vagy coffee-to-go, 10 perc séta. Minden nap,de inkább több nap, mint kevesebb. Nem kell túlbonyolítani, 5 percig távolodni kell a lakástól, 5 perc vissza. Bele kell, hogy férjen. Utána következhet egy jól megérdemelt reggeli, vagy egy reggelit helyettesítő turmix. A visszatérő olvasók számára hetente újabb ötletekkel jelentkezek.

Figyelem: sem dietetikus, sem táplálkozási szakértő nem vagyok. Érdemes a megfelelő szakértőkkel konzultálni egy teljes táplálkozási tanácsadás keretében. A fentiek nem tartalmaznak ajánlást az egészséges táplálkozásra vonatkozóan.

Forrás:
Tihanyi András: Teljesítményfokozó Sporttáplálkozás
www.eattoperform.com

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close