Iratkozz fel a hírlevelünkre! Viszonteladóknak Akciók

Fantasztikus változáson mész keresztül, de egyszer csak ez a folyamat úgy tűnik, minden ok nélkül megáll. Azok a kilók, amik eddig mintha erőfeszítés nélkül olvadtak volna le rólad, most minden erejükkel ragaszkodnak hozzád és bármit teszel, semmi sem segít. Lehet, hogy már eltelt egy hét vagy akár hónap is, de még mindig semmi, és te már nagyon közel állsz ahhoz, hogy feladd és visszatérj a régi rossz, de már ismert útra.

 

Minden eddigi erőfeszítésed kárba ment volna?! Szó sincs róla!

 

Ezt a 3 tényt vedd figyelembe, amikor a fogyás megáll:

  1. A testsúly stagnálása sokaknál előforduló gyakori probléma

Ha nálad nem áll meg a fogyás, amikor közeledsz az ideális testsúlyodhoz, akkor nagyon nagyon szerencsés vagy! Mert hogy a többségnek erre számítani kell, mivel a testünk igyekszik ellenállni a változásnak. Sokan, akik elérték az ideális testsúlyt, 2-3 megtorpanást is tapasztaltak, amik akár hetekig is eltartottak. Ne felejtsd el, ha egyszerű lenne az alakformálás, mindenki kockahassal szaladgálna az utcán  :-)

  1. Minél többet fogysz, annál jobban lassul a fogyás

Ez egyszerű matek. Vegyünk egy fickót, aki kb. 105 kg és hetente 1%-ot fogy a testzsírjából. Barátunk így kicsit több mint 1kg zsírtól szabadul meg minden héten. Na mármost ha a testsúlya lecsökken 90 kilóra, akkor persze annak az 1%-a egyenesen arányosan csökken és ezzel együtt kisebb lesz a súlycsökkenés is.

  1. Minél közelebb kerülsz az áhított testsúlyhoz, annál nehezebb a dolgod

Nem csak a fogyás tempója lassul le, de ahogy egyre karcsúbb leszel, úgy fog a tested keményebben dolgozni azon, hogy elraktározza a zsírt.

 

Ezzel a 3 lépéssel megtörheted a stagnálást:

Első lépés – Értékeld újra a kalóriabeviteled.

Ahogy haladsz előre a fogyókúráddal, úgy lassul le az anyagcseréd, ami teljesen természetes, ezért ne kezdj el olyan cikkeket olvasgatni, ami ennek felgyorsításáról szól!

Térjünk vissza előbb említett barátunkhoz. Ha ugyanúgy edz 105 kg-os és 90 kg-os testsúllyal, az anyagcseréje kb. 15%-kal lesz alacsonyabb, mint annak előtte. Miért is fontos ez? Kisebb testtömeggel a szervezet kevesebb energiát igényel a fenntartáshoz, ezért hát minden 4-7 kg fogyás után érdemes újraértékelni a kalóriabevitelünket, hogy biztosak legyünk benne, kevesebb kalóriát viszünk be, mint amit elégetünk.

Második lépés – Légy teljesen tisztában azzal, hogy mennyi kalóriát viszel be.

Becslésem szerint a stagnáló fogyások 90%-a mögött az a probléma áll, hogy több kalóriát eszünk, mint azt gondolnánk. Ha ezt kombináljuk a lelassult anyagcserével, akkor gyakorlatilag biztosra vehetjük, hogy a fogyás le fog állni.

Sokszor nem gondolunk arra, hogy az apróságnak tűnő ételek is sokat nyomhatnak a kalória mérlegén. Ilyenek például az öntetek, szószok, feltétek, vagy éppenséggel a túlméretezett adagok is csúnyán becsaphatnak minket.  Lehet, hogy fel sem merül benned, hogy egy 100 grammos „egészséges” nasi valójában 400 kalóriát tartalmaz, mivel egy csomagban 4 adag van. Emellett az alkohol is mumusnak számít ezen a listán.

A legjobb módszer e hibák kiküszöbölésére, ha pontosan nyomon követed és egy naplóban dokumentálod az étkezéseid.

Harmadik lépés – Cselezd ki a tested

Ahogy azt már előbb írtam, minél közelebb kerülsz a vágyott testsúlyhoz, a szervezeted annál kevesebb energiát fog felhasználni és átáll raktározó üzemmódba. Erre egy megoldás lehet az, ha pár naponta variálod a kalóriabevitelt (3 nap alacsony, 1 nap magasabb), így a szervezet nem tud alkalmazkodni a helyzethez és újra beindulhat a fogyás.

Ha semmi sem működik  😥 

Ez esetben érdemes kérned egy kivizsgálást kezelőorvosodtól, ugyanis előfordulhat, hogy a hormonháztartásod nincs egyensúlyban. Ekkor se keseredj el, hiszen manapság az ilyen problémák gyógyszerekkel viszonylag könnyen kezelhetők.

 

Ahogy tovább haladsz a fogyókúra rögös útján ne feledd, hogy a tested átformálása nem egy sprint hanem inkább egy maraton. Minél hamarabb fogadod el ezt a tényt, annál jobban fogod magad érezni nem csak rövid, de hosszú távon is.

Kapcsolat

Nature Home Kft.
1121 Budapest, Futrinka u. 2.
Adószám: 12548721-2-13

Közösségi média

Hírlevél feliratkozás

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close